PEACEMAKER

“PEACEMAKER”

Nosaukums ”PEACE & HUMAN RIGHTS & DIVERSITY & TOLERANCE”, Nr. 2018-1-IT02-KA229-048562_4

Projekta apraksts: Projekta mērķis ir attīstīt plašāku skatījumu uz mūsdienu pasaules problēmām. Mūsdienās informācija ir brīvi pieejama ikvienam, sabiedrība patstāvīgi tiek informēta par dažādiem notikumiem, taču nereti realitāte nav atspoguļota patiesi, radot viltus realitāti. Projekta mērķis ir attīstīt audzēkņiem kritisko domāšanu un spēju brīvi izteikties, pārvarot savas bailes un nenoteiktību, lai spētu novērtēt, analizēt, interpretēt apstākļus. Svarīgi, lai audzēkņi saskatītu šo izmainīto realitāti. Vieglāk ir domāt tāpat kā domā sabiedrības vairākums, tāpēc audzēkņi nereti pārņem grupas līdera viedokli. Visām partnervalstīm ir līdzīgas šīs problēmas. Projektā audzēkņiem tiks piedāvāts apspriest sekojošas globālās problēmas – migrācija, demokrātija, etniskās diskriminācijas, pilsoniskā līdzdalība. Alternatīvas tiks meklētas debatējot, intervējot autoritātes, apspriežoties ar dažādām sociālām institūcijām. No 2019.gada 29.septembra līdz 5.oktobrim projekta aktivitātes tiks īstenotas Portugālē, no 2020.gada 1.-7.martam – Latvijā, no 2020.gada 3.-9.maijam – Grieķijā.

 

Projekta īstenošanas periods: No 2018.gada 1.septembra – 2020.gada 31.augustam

Projekta mērķi: Attīstīt audzēkņos kritisko domāšanu, empātiju, integrāciju, lojalitāti, pieticību, demokrātiju un toleranci.

Projekta finansējums: EUR 132 912.00

Projekta partneri:

  1. 1)I.I.S. A.Ferrari (Itālija)
  2. 2)Carsamba Anadolu Kiz Imam Hatip Lisesi (Turcija)
  3. 3)EPRALIMA-ESCOLA PROFISSIONAL DOALTO LIMA – COOPERATIVA DE INTERESSE PUBLICO E RESPONSABILIDADE LIMITADA (Portugāle)
  4. 4)1 st Vocational High School of Aridaia (Grieķija)

 

Starptautiskās tikšanās projekta ietvaros:

  • Pirmā tikšanās notika Samsunā, Turcijā laika periodā no 25.11.2018. – 01.12.2018., kurā Ogres tehnikumu pārstāvēja pedagogi Anita Grauduma, Inga Lišmane-Ozoliņa un Inese Kaupuža. Tika apspriestas sadarbības iespējas un veidi, kā audzēkņos attīstīt kritisko domāšanu. Pedagogiem bija iespēja iepazīties ar Turcijas, Itālijas, Portugāles un Grieķijas kultūru un izglītības sistēmu dažādību.

 

  • Otrā tikšanās notika Maranello, Itālijā laika periodā no 10.03.2019. – 16.03.2019., kurā Ogres tehnikumu pārstāvēja direktore Ilze Brante, elektronikas un administratīvā darba nodaļas vadītāja Aļona Lukašenoka, audzēkņi – Evelīna Afanasjeva, Diāna Cerminiece, Raina Pērse, Lauris Nikass, Ernests Plūcis, Edgars Veitners. Tika apspriests imigrācijas jautājums, radot dažāda veida domu kartes un plakātus, kā arī diskutējot par esošajām un nākotnes atšķirībām starp valstīm un to iecietību pret migrantiem, kā tas ietekmē nacionālo identitāti, kā migrantus atšķir, kā tie iedalās un kā iekļaut tos sabiedrībā, kā arī tika apspriesti stereotipi starp esošo valstu studentiem – kādi stereotipi pastāv par dzimto valsti un par valstīm, kuras piedalījās šajā projektā.
  • Trešā tikšanās notika Arcos de Valdevez, Portugālē laika periodā no 30.09.2019. – 04.10.2019., kurā Ogres tehnikumu pārstāvēja Starptautisko attiecību nodaļas vadītāja Sigita Jasinska, Datorikas, elektronikas un administratīvā darba nodaļas vadītāja Aļona Lukašenoka, audzēkņi – Evelīna Afanasjeva, Diāna Cerminiece, Ritvars Dāvids Catlakšs, Gints Kārlis Bernšteins, Andris Miezis un Francis Zakrevskis. Tika apspriesti demokrātijas jautājumi, radot dažāda veida domu kartes un plakātus, intervējot vietējos iedzīvotājus, kā arī diskutējot par demokrātijas attīstību katrā iesaistītajā partnervalstī.

Sīkāku informāciju par projektu varat iegūt Starptautisko attiecību nodaļā 229.kabinetā.