NOSLĒPUMAINAIS EKSPONĀTS UN MĀCĪBU DIENA MUZEJĀ
2024. gada 8. februārī izglītības programmas “Starptautiskais bakalaurāts Karjeras izglītībā” 3. kursa audzēkņiem bija iespēja piedalīties Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas akadēmiskās Starptautiskā Bakalaurāta programmas skolēnu “Group 4 Project 2024” pasākumā, kuru organizēja Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolotāji sadarbībā ar Medicīnas vēstures muzeju.
Ogres tehnikums audzēkņiem bija iespēja iepazīties un “ēnot” projekta norises, kas dažbrīd bija diezgan sarežģīti. Ģimnāzijas skolēni programmā apgūst pārsvarā eksaktos mācību priekšmetus augstākajā līmenī – matemātiku, fiziku, ķīmiju un bioloģiju, kuru neapgūst tehnikuma audzēkņi, savukārt kuriem ir lielāka pieredze profesionālo mācību priekšmetu apguvē un darba vidē balstītās mācībās.
Jauniešiem bija iespēja vērot, kā ģimnāzijas bioloģijas skolotājs rosina skolēnus izvēlēties, pieņemt lēmumu un organizēt grupas darbu. Savukārt muzeja darbinieki iepazīstināja ar muzejā pieejamajiem resursiem, kas varētu noderēt projekta realizācijā. Lai sekmīgi izpildītu uzdevumu, grupai bija jāvienojas par darba formām, mērķiem, uzdevumiem un iespējamo sasniedzamo rezultātu, kas bija jāfiksē video. Nenoliedzami bija populārākas tēmas un ne tik populāras, piemēram:
- Kas ir prāts?
- Cilvēka ķermeņa robežas.
- Kā definēt veselību un slimību? Kas ir svarīgāk – dati vai pašsajūta?
- Kā sociālās normas ietekmē mūsu izpratni/priekšstatu par pasauli?
- Kā mēs izdarām spriedumus par fiziskās pasaules uzbūvi/ārstēšanas efektivitāti?
Projekta realizācijas izpratni veicināja noslēpumainais eksponāts, kas bija muzejā jāatšifrē un jāatrod saite ar pamatjautājumu. Ja tad vēl bija nepieciešams atbalsts, katra komanda saņēma uzvedinošus jautājumus par pamattēmām, ko bija sagatavojuši priekšmetu skolotāji. Ogres tehnikuma audzēkņi integrējās ģimnāzijas skolēnu grupās, iepazīstināja ar sevi, tehnikumu un izvēlēto profesiju, tādā veidā attīstot gan saskarsmes, gan komunikācijas prasmes.
Dalība šajā pasākumā izglītības programmas “Starptautiskais bakalaurāts Karjeras izglītībā” 3. kursa audzēkņiem bija izaicinājums – pārvarēt sevi un līdzdarboties jau noformētā svešā grupā, piedāvāt savas kompetences un prasmes un vērot, kā notiek projekta plānošanas un realizācijas process.