Karjeras izglītības atbalsts audzēkņiem

Izglītības iespējas Latvijā

Augstākās izglītības iespējas:

Valsts universitātes

Latvijas Universitāte (LU) www.lu.lv
Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) www.rsu.lv
Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) www.rtu.lv
Latvijas Lauksaimniecības universitāte (LLU) www.llu.lv
Daugavpils universitāte (DU) www.du.lv

Valsts augstskolas

Banku augstskola (BA) www.ba.lv
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija (JVLMA) www.jvlma.lv
Latvijas Jūras akadēmija (LJA) www.latja.lv
Latvijas Kultūras akadēmija (LKA) www.lka.edu.lv
Latvijas Mākslas akadēmija (LMA) www.lma.lv
Latvijas Nacionālā aizsardzības akadēmija (LNAA) www.naa.mil.lv
Liepājas Universitāte (LiepU) www.liepu.lv
Rīgas Juridiskā augstskola (RJA) www.rgsl.edu.lv
Rīgas Ekonomikas augstskola (REA) www.sseriga.edu.lv
Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija (RTA) www.ru.lv
Ventspils Augstskola (VeA) www.venta.lv
Vidzemes Augstskola (ViA) www.va.lv

Juridisko personu dibinātās augstskolas Latvijā

Baltijas psiholoģijas un menedžmenta augstskola (BPMA) www.bpma.edu.lv
Baltijas Starptautiskā akadēmija (BSA) www.bsa.edu.lv
Biznesa augstskola Turība www.turiba.lv
Ekonomikas un kultūras augstskola (EKA) www.eka.edu.lv
Informācijas Sistēmu Menedžmenta Augstskola (ISMA) www.isma.lv
Latvijas Kristīgā akadēmija (LKA) www.kra.lv
Rīgas Aeronavigācijas institūts (RAI) www.rai.lv
Rīgas Starptautiskā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskola (RISEBA) www.riseba.lv
Sociālo tehnoloģiju augstskola (STA) www.sta-edu.lv
Transporta un sakaru institūts (TSI) www.tsi.lv

Izvirzi reālus mērķus!

1. Mērķim ir jābūt formulētam pozitīvi.

Nevis bēgšana no…, bet virzība uz…
Tā vietā, lai teiktu: “Es negribu” sakiet: “Es gribu.”
Piemēram.
“Es negribu slimot.”
“Es gribu būt vesels.”

2. Mērķim ir jābūt atkarīgam no tevis paša.

“Es gribu, lai es… ” nevis “Es gribu,lai viņi…”

  • Kā es varu mainīt savu uzvedību…
  • Kas man jādara, lai sasniegtu savu mērķi?

 

3. Mērķis ir pārbaudāms sensorajā (VAK) pieredzē.

Svarīgi ir precīzi iztēloties, kā tas būs, kad mērķis būs sasniegts.

  • Kā es zināšu, ka esmu mērķi sasniedzis?
  • Ko konkrēti es redzēšu, dzirdēšu, jutīšu, kad būšu sasniedzis savu mērķi?

 

4. Mērķis atrodas vajadzīgā kontekstā.

Kur, kā, ar ko es gribu to sasniegt? Ar ko nevēlos?

Svarīgi ir noteikt situācijas, kurās vēlaties šo mērķi īstenot. Tas, kas vienā situācijā ir vēlams, kādā citā var nest nevēlamas sekas, vai arī realizēties burtiski.
Izvirzot sev mērķi, vienmēr padomājiet, kurās situācijā jūs gribat to sasniegt, kurās tas nav vēlams.
Piemēram: „Es vēlos būt prasīgs.” ( Vienmēr un visur, vai tikai darbā? )

 

5. Mērķis ir ekoloģisks.

Pirms mēs izdarām kādas pārmaiņas (un jaunu mērķu sasniegšana vienmēr nozīmē pārmaiņas), ir jāparaugās, kā šīs pārmaiņas ietekmēs dzīvi kopumā.

  • Vai šis mērķis ir manu pūļu vērts?
  • Kā šī mērķa sasniegšana ietekmēs manu un manu tuvinieku dzīvi?
  • Ko svarīgu es zaudēšu, ja sasniegšu šo mērķi?
  • Kāda ir šī mērķa cena?’
  • Vai man ir izdevīga šī mērķa sasniegšana?
  • Vai būs kādi negatīvi blakus efekti?

 

6. Mērķis ir izvēlēts reālā mērogā.

Ja mērķis ir pārāk globāls, vēlams to sadalīt mazākos komponentos.
Piemēram:

„Es vēlos, lai man būtu labi panākumi visās dzīves jomās.” ( Kura dzīves joma ir vissvarīgākā? )

 

7. Mērķis ir atbilstošs pieejamiem resursiem.

NLP par resursiem pieņemts uzskatīt ne tikai finanses un materiālas vērtības, bet arī zināšanas, prasmes, iemaņas, pozitīvus emocionālus stāvokļus utt. Nozīmīgs resurss ir arī NLP pamatprincipu izpratne un īstenošana savā dzīvē.

  • Kādi resursi ir vajadzīgi, lai īstenotu šo mērķi?
  • Kādi resursi jau ir manā rīcībā?
  • Kas vēl nepieciešams, lai mērķi realizētu?

 

8. Kādi ir iespējamie šķēršļi mērķa sasniegšanai?

  • Kas traucē šo mērķi īstenot?
  • Kāpēc es neesmu šo mērķi sasniedzis agrāk?
  • Kādi ir citi iespējamie mērķa realizēšanas ceļi?

 

9. Kādi būs pirmie soļi šī mērķa realizēšanā?

  • Ko es darīšu vispirms, lai šo mērķi īstenotu?
  • Konkrēti kur un kad es speršu pirmos soļus šī mērķa īstenošanai?

Atcerieties – veiksmīgs cilvēks vienmēr zina, ko vēlas, viņš dara visu, lai savus sapņus īstenotu. Un sapņi īstenojas.

Tavs portfolio

Portfolio
Portfolio
Portfolio pielikums - Europass formāta CV
Portfolio pielikums - Europass formāta CV

Ko var iegūt skolēns no individuālajām konsultācijām ar karjeras konsultantu?

  • saņemt atbalstu un ieteikumus piemērotākās profesijas un studiju programmas izvēlē;
  • labāk apzināt savas intereses, prasmes, iespējas un vērtības;
  • uzzināt, kur un kā meklēt informāciju par izglītības iespējām Latvijā un ārvalstīs;
  • iegūt rīcības plānu – ko darīt tālāk studiju vai karjeras izvēlē.

Pieteikšanās:

Inga Lišmane inga.lismane@ovt.lv vai t. 27072530

Inese Kaupuža inese.kaupuza@ovt.lv vai t. 26595761