Ogres tehnikuma komanda iekļūst Kultūras kanona konkursa finālā
Ogres tehnikuma Dizaina un mākslas nodaļas 2. kursa Videooperatoru programmas audzēkņi: Ingus Iļjučonovs, Karīna Orlova un Toms Rozentāls, ar lieliskiem panākumiem startēja Latvijas Kultūras kanona konkursa II kārtā Vidzemes reģionā. Divpadsmit Vidzemes reģiona skolu komandu konkurencē Ogres tehnikuma audzēkņi ieguva 2. vietu, ļaujot sevi apsteigt vienīgi komandai no Ādažu Brīvās Valdorfa skolas. Ogres tehnikuma komanda saņēma pārējo dalībnieku simpātiju balvu, kā arī ieguva tiesības piedalīties konkrsa finālā, kas notiks Rīgā, Latvijas Nacionālajā bibliotēkā 2022. gada 11. martā.
2021./2022. mācību gadā kultūras kanona konkursa tēma ir „Kultūras kanona desmitgade. Ainavas paplašināšana: daba, kultūra un es”.
Katru gadu konkursā piedalās vairāk nekā 60 skolu komandas no visiem Latvijas reģioniem. Kultūras kanona konkurss ir kļuvis par ikgadēju tradīciju Latvijas kultūrizglītībā. Konkursu rīko Latvijas Kultūras akadēmija sadarbībā ar Kultūras ministriju, Valsts izglītības satura centru, Latvijas Nacionālo kultūras centru un Latvijas Nacionālo bibliotēku.
Konkursa II kārtā dalībniekiem bija jāizpēta Kultūras kanonā iekļautās vērtības, jāveic savas pilsētas /Ogres/ dabas un kultūrvides izpēte ar mērķi atklāt vērtības, kuras ir iekļautas Latvijas Kultūras kanonā vai tām ir kāda simboliska saikne ar Kultūras kanona vērtībām, vai kāda īpaša nozīme konkrētās vietas iedzīvotāju dzīvē. Pēc veiktās izpētes bija jāizstrādā oriģināls tūrisma maršruts, kur iekļautas apzinātās vērtības. Visbeidzot bija jārada inovatīvs, jaunajās tehnoloģijās balstīts tūrisma maršruta piedāvājums un tas jāprezentē žūrijai un pārējiem dalībniekiem Zoom platformā.
Mūsu komanda izstrādāja Ogres Kultūras kanonu, ko aicina iepazīt izejot pastaigu maršrutu “Uzglezno Ogri”. Pastaigas gaitā, apmeklējot noteiktos punktus būs iespēja salikt digitālu puzli, kurā atklāsies ainavas un mākslas mijiedarbība.
Ar visiem uzdevumiem mūsu komanda: Ingus, Karīna un Toms lieliski tika galā. Apsveicam!
Komandu izveidoja un sagatavošanās procesu vadīja skolotāja Liena Valeskalne, konsultēja skolotāja Līva Graudumniece.